2012. október 11., csütörtök

Ray Bradbury: Szép arany almáit a nap

Rossz könyv. Rossz novellák. Az egészről az a benyomásom, hogy Bradbury egy világtól megcsömörlött ember, aki kiírja minden nyűgét, bánatát, úgy próbálván beállítani az eseményeket, hogy neki adjunk igazat, bólogassunk, hogy hej de igaza van a főhősnek. De nincs így, egyrészt általában nincs igaza és így idegesítő, hogy a történet igazat ad neki, másrészt viszont a történetek 70-80%-ában még történet sincs, nincs hangulat, nincs mondanivaló, nincs sztori, elkezdődik, vége van, de már fél oldal után unom. Komolyan azt vártam, hogy érdekes, néhol sci-fis novellagyűjteményt kapok, hát nem azt kaptam. Egy novella miatt kezdtem bele, az megérdemli a 3 és fél, 4 csillagot, de sok fél csillagos és sok két csillagos mellett a végső kettő is bőven elég, mostanában biztos, hogy nem fogok több Bradbury-t, bár elképzelhető, hogy írt ő értékelhető dolgokat is, de nekem ez szenvedés volt.

1 megjegyzés:

Buzánszky Dávid írta...

Szervusz!
Azt hiszem Te is abba a hibába eshettél, hogy sci-fit vártál tőle. Bradbury elsősorban szépirodalmat ír, ezt is kell várni tőle. Én nagyon kedvelem őt, mert gyönyörűen ír. Abban egyet értek veled, hogy:
- Ez a novelláskötete nem a legerősebb
- Tény, hogy nekem se jön át minden sztori, és sokszor csak nézek a végén, hogy ez most végül miért is volt jó. Nekem is volt már olyan érzésem, hogy "felesleges" történet volt, se füle se farka.

Ezzel együtt Bradburyt az egyik legjobb írónak tartom. Az Ő történeteiben a sci-fi csak fűszer, egy kis adalék olykor.
Ha a marsbéli krónikákat nem olvastad, ajánlom, annak bátran állj neki. Az a könyv szinte tökéletes. Ott is szépirodalmi jellegre számíts, ne PKD-s agymenésekre, viszont abban a könyvben véleményem szerint nem lehet csalódni.