2012. október 11., csütörtök

Dr. Tóth András: Ősember a pénztárcámban

Hát ennél jóval többet várna az ember, merthogy ez így semmi, semmitmondó prospektus.
Hogy igazat ír-e le? Valószínűsítem igen, olvastam én is a felhasznált irodalmát, értelmes elméletek, bár Morris és Pease sokkal érdekesebben és jóval több humorral tudja ezt tárgyalni.
Hogy mond valami újat? Nem, ezt mind tudja szerintem mindenki, legalábbis nekem újat, rámutatót, bármi hasznosat nem tudott mondani.
Hogy helyes-e a következtetései? Van olyan eset, amikor igen. Számomra? Nem. A fő következtetés, hogy akkor lesz nekem jó, ha 70 évesen salsát tanulok és mögöttem vagyonok hevernek, mégha ezért adott esetben 70 éves koromig mindenről le is kell mondanom (a dühítő persze, hogy nem, ne mindenről mondjak le, csak, hogy 3 helyett 4 évente cseréljem a kocsit, ne a Bermudákra, hanem csak Tunéziába menjek nyaralni és 109 centis tévé helyett 82-est vegyek 2 évente, hát könyörgöm a gyengébb verziót sem tudnám megengedni még nagyobb időszakra sem és én középosztály vagyok, szóval sokan ennél is kevesebből gazdálkodnak). Hogy az embernek három fő célja van, a saját lakás, a gyerekei támogatása (felsőoktatásba és lakásba is többmilliók) és a nyugdíj. Hát közölném, hogy nekem egyik sem szerepel a terveim vagy fontossági sorrend között. Plusz én sem kaptam támogatást felsőoktatásba és lakásvásárlásba sem.
De akkor ki a célcsoport? A min. 250 nettót keresők? De gondolom max 600-ig, mert affelett már nem hiszem, hogy van olyan hozzá nem értő, aki nem tervez pénzügyeket, nincsen megtakarítása a leírt és súgalt formák szerint. Tehát ez a szűk kör aki olvassa el a könyvet, bár valószínűsítem nekik is van eszük, egy részük legalább közgazdász, aki ért a pénzhez is.
Az átlag olvasó viszont állítom, hogy nem keres ennyit és nem tudja hasznosnak nyilvánítani még akkor sem, ha a leírtak szerinti a preferenciarendszere.
Persze Mórickás vicckönyveket is el lehet adni valakinek, mégha 10 év felett már az ember rámodja, hogy ezeket már mind hallotta, tudja és hülyeség új könyvet kiadni róla. Ez igaz erre a könyvre is. Viszont Andrásnak sem lehetett benne két hétnél több munkája, én is kiolvastam egy óra alatt, de azért nevetséges ráírni, hogy 2500 ft, hisz értek az 500-as kategória.

Nincsenek megjegyzések: