2012. október 15., hétfő

Lengyel Dávid – Kuba Richárd: Holtak világa – A jóslat

Hát nehéz ügy, de megígértem, hogy minősítem.
Szóval az elején én akartam rá adni 5 csillagot, mert magába szippantott, hogy zombis, magyar, itt játszódik és abszolút életszagú.
Aztán pár stílusbeli hiba levont fél csillagot, mert a híradókban nem beszélnek így, plusz néhol máshol is nem odavaló szó került bele.
Aztán a közepe felé kezdett laposodni a történet (bezárkózás meg ilyesmi), ott nagyon untam, ahogy a szereplők is. Ezért még mínusz fél csillag.
Majd kitörnek, átmennek a másik helyre, de hát itt is olyan elkapkodott minden, nincsenek a karakterek kialakítva rendesen, tesznek meglepő és váratlan dolgokat, de nincs előkészítve, nincs magyarázva.
És hát nincs cselekmény, két kitörés van, azok rendbe is vannak, de ez nagyon kevés, nem pörög az egész.
Így megállt 3,5-nél, ami egészen nem rossz, sőt. A könyv olvasható, ha én ilyet írnék, már büszke lennék magamra első könyvesként, és biztos lesz még jobb is.
Ja és A Jóslat alcímet túlzásnak tartom, mikor a jóslattal kb 2 mondatba foglalkoznak és annyit is érdemel persze, de nem meghatározó momentum.
És nem kell ennyire életszagúnak lenni, hogy csak pókerezzen a lánytesókkal kéremszépen. Lehet izé… hát olvassanak persze, azt máris nem unják magukat annyira:)

Ennyi, jó volt, sok sikert, várom a folytatást.

Nincsenek megjegyzések: