2012. november 14., szerda

Bihari Viktória: Tékasztorik

Nézzük csak észrevételeimet:
-az „író” önképe a könyv alapján teljesen megfelel a valóságnak
-ez nem írás, lejegyzés és kiszínezés, anyukám is csinálja
-amikor halkabb a zene a fülesembe, vagy kifogy, akkor hallom, hogy a lánykák a villamoson összevissza vihognak a nagy semmin, világos, hogy ezen bepisilnek, ettől még a kötetben humor nem lelhető fel, szellemeség 2-3 alkalommal
-ha a fele igaz lenne, amit leír magától, sűrgőssen be kéne csukni a bolondokházába, de sorok között olvasva azért ez inkább csak ezt mondtam volna dolgok, meg ezt tettem volna dolgok, egyébként csöndes meghúnyászkodás és mindenen vihogás
-a legalkoholistább antialkoholista, akiről hallottam
-a történetek nagy része kb. olyan leírás, hogy lementem a boltba, vettem egy tejet, jaj de hülye vagyok, kakaót vettem, kac-kac illetve bejött egy csávó és jajdebuta, kac-kac.
-a lejegyzővel már mindannyian találkoztunk, ő ül a postán, ő szolgál ki a CBA-ba, ő trécsel a fodrásznál, ő várja két tescos szatyorral a buszt és igen ő szolgál ki a tékába (vannak még tékák?), tökmindegy ki írja le, amit leírt ezen a szinten, ilyen sztorikat legalább 100.000 magyar nő le tudna írni.
-jelentsük ki a lejegyző nő semmivel sem különb a lejegyzett sztorik szereplőitől, egy külsőleg-belsőleg-agyilag-érzelmileg alsóbb kategóriába sorolható személy, ami abszolút nem baj, ebben a közegben is mozog, le is írja, amit lát, ez tök jó dolog, mindenki megteheti akinek kis közléskényszere is van. Hogy ezt kiadják, hát istenem, az előszó alapján, nem ő akarta, hát én nem is bántom vele. Hogy minden szart kiadnak, az meg nem is a kiadó hibája, ha visszajött a kiadás összege, akkor hajrá. Hogy erre van igény, hááát.
-én nem ismerem a blogot, de figyelembe véve, hogy vélhetőleg a célcsoport egyezik a szereplőkkel, nincs tele a szereplők kommentjével?
-ha könyv lenne reklamálnám, hogy miért nem dolgozott tördelő, szerkesztő és hasonló rajta, de hát ez nem könyv, fogták a html-t, beszúrták a szerkesztőbe, még egy sorkizártat se nyomtak, azt mehetett a nyomdába azt kézcsókom.
Lényeg a lényeg, hogy könyvként nem kezelhető, blogkötet, egész jó borítóval és semmi más pozitívummal. Örülök, hogy rövid volt legalább.

1 megjegyzés:

Unknown írta...

Még jó hogy az ,,író,, sose jelentette ki hogy az lenne sőt...
Az hogy lejegyző az pedig olyan elképesztően degradáló kifejezés hogy felmerül a gyanú hogy a fentebbi sorok ,,írójának,, halmozottan vannak előitéletei bizonyos társadalmi csoportokkal szemben és így nem is alkalmas objektív kritika megírására, akkor se ha önmaga ezt csak észrevételeknek titulálja.
Ja, és amikor a ,,fülesből kifogy a zene,, (sicc!mekkora baromság!) nézzél körül jól, mert a lányok lehet nem a semmin vihognak.