2012. november 8., csütörtök

Alexander von Schönburg: Pénz nélkül gazdagon

-egyetértek, hogy a munka nem életcél, bár nem találkoztam még olyan opcióval, hogy többet dolgoznék többet keresnék, sem fordítva. Ha ilyen lenne, valószínű többet dolgoznék egy ideig. Ugyanakkor én sem értem miért azonosítanak be a munkával? Nem mindegy mi a foglalkozásom? Most így hívják, 5 éve máshogy hívták, nem lehet engem a munkám alapján meghatározni az csak egy tevékenység, amiért adnak pénzt és az élet csak utána kezdődik, a munka nem része, max annyira, mint az alvás (egyébként szeretném a kettőt összehozni, idősporolás végett is)
-igen, az otthon dolgozni dolog jó, kár, hogy nincs rá lehetőség
-a munka már valóban elfogyott nagyrészt, ideje lenne meglépni (ahogy néhol már meglépték), hogy pl. péntek is már szabadnap, sőt a 8 óra sem szükséges, a gazdaságot élénkítené, ha csökkentenénk a munkaórákat, növelnénk a jövedelmeket, lévén ezt a termelékenységi szint bőven tartható és fejleszthető kevesebb munkával is, hisz ezért fejlődtünk eddig.
-azért az írónak más fogalmai vannak, mint nekünk. Úgy értem, hogy az ő szegénység fogalma nekünk egy közép vagy magasabb osztály. Sosem voltam még olyan szegény, amennyire ő a lesüllyedést gondolja, ahhoz azért kétszer ennyit kéne keresnem. Ahogy írja is, egy munkanélkülinek joga van 45 nm-es lakáshoz Németországba, poor you.
-abban téved, hogy úgy állítja be, mintha minden célja a boldogság keresése lenne. Hülyeség, nem azért vesz valaki autót, nagyobb lakást, vagy utazik valahova, mert boldogságot keres. Úgyanmár. Én pl. azért utazok, mert kaland, értelemszerű, hogy kényelmetlenebb, mint otthon, de új helyeket lehet felfedezni, pár jó képet készíteni és addig is nem a mindennapok malmát öröljük.
Igazából nem értem, hogy mire akar rávenni. Mondjunk le mindenről, ami nem érték. Oké, ne menj a Seychelle szigetekre és ne vegyél iPad-ot és akkor lesz csomó pénzed és meghallsz és lesz csomó pénzed. Nem értem a rációt. A racionális elme pont annyit költ, amennyit keres, a mázlista racionalista mégtöbbet.
Ettől eltekintve a könyv ötlete jó, az írásmóddal is elégedett vagyok és a leírtak 85%-val egyetértek, mégha tudom, hogy ez a többségnél 25% is lenne.

Nincsenek megjegyzések: