2020. április 16., csütörtök

Ez volt 2019


A mennyiség miatt most nem sikerült az év utolsó napján összesítenem még ezt is, sőt vagy 4 és fél hónapot csúsztam, de hát amúgy is, ki olvassa:)
A mennyiség meg nyilván most is a képregényeket jelenti, folytatódik a 2018-ban kezdődött dömping és még biztos kitart 2020-ban is, akkor is ha a vírushelyzet végre elhozza azt az időszakot, amikor talán valamennyivel jobban behozom magam a már kiadott, sőt adott esetben már megvásárolt könyvek olvasásával, szóval jelezném, ha pár hónapig, pár évig nem adnak ki könyveket, az nekem nem egy rossz dolog. De nekem mondjuk a legtöbb dolog nem rossz egyelőre.
Node, nézzük a számokat. 2019-ben 194 könyvet olvastam el, ami nyilván éves darabszám rekord vagy 44%-kal több az eddigi rekorder évnél. Oldalszámon már látszik, hogy ez képregény, mert az 34678, ami csak a második helyre volt elég, mert bizony a Year One, azaz 1999 37 ezer oldallal zárult. A 194-ből 168 képregény volt, ez 87%, de lássuk be még így is maradt normál könyvre is darabszám, van aki évek alatt nem olvas el annyit:)
Kedvenc kiadóm, akiktől legtöbbet olvastam a Kingpin (25%), az Eaglemoss Hungary (20%) és a Szukits (14%).
3 e-bookot olvastam, 2 kölcsön könyvet, 72-t kölcsönöztem, és 57-et saját könyvek közül válogattam, ami nagyrészt vásárlás majd eladás.
A kiolvasott könyveket a molyok 83,61%-osra értékelték, én pedig 75,57-re. De ez mindenképpen jobb az előző évnél.
A magyar szerzők 4,6%-ban, a női szerzők 2%-ban képviseltették magukat.
Az átlag kiadási év 2018,04, tehát hiába a könyvek 64%-a 2019-es azért jó sok korábbi kiadványt is sikerült pótólni.
Az átlag oldalhossz 179 oldal. 
Szerintem és a molyok szerint is legjobb könyvek listája pedig:
Star Wars: Darth Vader, a Sith sötét nagyura 2. – A Jedik hagyatéka
Star Wars: Darth Vader, a Sith sötét nagyura 3. – Lángoló tengerek
A ​Baglyok Városa
A legrosszabb pedig:
Zöld Lámpás / Zöld Íjász: Küzdelmes utakon
Hát ennyit mostanra, mindenkinek jó olvasást:)


Nincsenek megjegyzések: