2019. január 16., szerda

2018-as olvasási statisztika

Elég gyorsan eltelt ez az év is és most nem azt írom, hogy egyre kevesebbet olvasok, bár a valóság akár ez is lehet, de a látszat pont nem ez. És ennek oka a képregények mennyiségi behozatala, de erről írtam egy külön bejegyzést, úgyhogy nem ragoznám tovább.
De nézzük, a statisztikát:)
Idén 133 könyvet olvastam el (tavaly 60-at), igaz ebből 101 (76%) képregény, tehát max 32 igazi könyv. Oldalszámilag 29.179-et, ami 1999 óta a 4. legtöbb.
Ahogy máshol is írtam minőségileg jobbak mint az előző évek átlaga én 72,4%-os átlagra értékeltem, a molyok 81,7-re.
A könyvek átlaghossza picit csökkent 219 oldalra, ami azt jelenti, hogy még a képregények sem elég rövidek, vagy sok vastag könyvet olvastam mellé:)
A megjelenés éve idén sem érte el a 2017-et, tehát továbbra is egy év lemaradás megfigyelhető, bár a 2018-as könyvek aránya, bár ahogy tavaly is 53% az aktuális évben megjelent könyvek aránya.
A magyar szerzők aránya 5% (ritka, hogy ilyen kevés), a női szerzők aránya 4%-ot sem éri el.
Újraolvasás nem volt idén, és angol nyelvű könyvekből is csak egyet olvastam.
Legjobb könyv a molyok és én szerintem is a Kick-Ass képregény, míg a legrosszabb a Mézesfalás című büdös Harry Potter könyv.
A könyvek 15%-a került ki könyvtárból (jóval kevesebb, mint korábban), 83%-as saját és volt 1-2 e-book vagy kölcsönkérés is. Összesen 26 kiadó könyvét olvastam, ez hasonló a tavalyihoz. Kedvenc kiadóm idén az Eaglemoss Hungary lett, őt követi a Hatchette Hungary  és a Szukits. Recenziót már több, mint fél éve nem kértem, mert egyszerűen túl sok könyv árválkodik amúgy is a polcomon, előbb be kéne hozni azokat.
Műfajilag, ahogy írtam 76%-ban képregények domináltak, ezt követi az ismeretterjesztő és a sci/fi 5-5%-kal, 4% humor, 3% szépirodalom, a többi 2-2%-kal fantasy, krimi, mese, kaland.

Nincsenek megjegyzések: